DİĞER
"The erotic, particularly concerning women in the Arab world and for women of Arab heritage, has become a very tricky terrain to navigate, there is the spectre of Orientalist voyeurism and salacious pornographization, and the more recent Islamophobic permutations of the same idea, which transforms women from being hyper-sexual to being non-sexual."
"Dünya edebiyatı üzerine düşünürken 'edebi değer', 'edebi zevk' ve genel anlamda 'değer yargısının' değişken olduğunun ve objektif bir yönü olmadığının da farkında olmak gerekir. Bu yönüyle edebiyat eleştirisinin de kendi oluşturduğu bir ideolojisi olabiliyor. Örneğin Thomas Mann en azından Amerika’da, 1950 ve 1960’larda Kafka’dan daha seçkin bir yazar olarak değer görürken, şimdi hem popüler kültürde hem de akademide daha az görünen ve incelenen bir yazar."
"Turkish Kaleidoscope is an oral history of the past. It is also, in some important sense, a pre-history of the present moment."
"Sutherland’in edebiyat tarihini benzerlerinden farklı kılan, akademik dilin makinemsi soğukluğunu barındırmaması, bilakis dilinin son derece samimi ve canlı olmasıdır. Buna “‘ben dili’nin dayanılmaz hafifliği” de diyebiliriz. Riskli, olumsuz eleştirilere gebe, fakat aynı zamanda cesur ve iddialı…"
Britanya'da Baillie Gifford Kurmaca Dışı Ödülü'ne aday gösterilen Ahmet Altan, Dünyayı Bir Daha Hiç Görmeyeceğim kitabına ilişkin soruları yanıtladı...
Dünyayı Bir Daha Hiç Görmeyeceğim, Nazi zulmüne karşı direnen Scholl Kardeşler onuruna verilen Geschwister-Scholl Ödülü'ne değer görüldü
Dünyayı Bir Daha Hiç Görmeyeceğim, Britanya'nın en önemli kurmaca dışı ödülü olarak kabul edilen Baillie Gifford'ın uzun listesine girdi
If the first sparks of contemporary Kurdish literature were lit in exile, it was to catch fire in its own land. But those initial flames of exile, the foundation of our contemporary literature, are unfortunately being extinguished
Erlend Loe answers K24's questions about his work, the cultural atmosphere of today, and civilisation...
Fatma Aydemir, winner of the Franz Hessel Prize for her compelling debut Ellbogen, discusses her novel and themes, mainly identity issues in an exclusive interview for K24
Does the text command us not through its literary force but through the power of real suffering?
Bir süredir taciz iddiaları karşısındaki tavrı nedeniyle eleştirilerin hedefi olan İsveç Akademisi, bu yıl Nobel Edebiyat Ödülü verilmeyeceğini açıkladı. Ödül, gelecek yıl sahibini bulacak
Daha Fazla
© Tüm hakları saklıdır.